Serkan Pipes Content

About the author

Serkan Ozseyhan

1975 yılında Ankara'da doğdum. İlk okulu Dr. Reşit Galip ilkokulunda ortaokulu Mimar Kemal Lisesinde okudum 1990 senesinde İstanbul'a taşındım. Liseyi Beyoğlu Fındıklı Lisesinde tamamladım. Üniversitenin bana bir şey kazandırmayacağına inandığım için okumadım. 1993 - 1997 yılları arasında Alanya'da yaşadım. Daha sonra tekrar istanbul'a geri döndüm. Pipo içmeye 20010'da önce pipo yapmaya ise 2012 senesindebaşladım. Satış amaçlı pipolarımı yapmaya başladım. Artık hobiden çok yaşam biçimi haline geldi. O zaman keyif aldığım işle karnımıda doyurmalıyım dedim ve yaptığım pipoları satmaya başladım. Son 9 senedir Bodrum'da yaşıyorum. 2009 senesinde evlendim 2011 yılında Batıkan ismini verdiğimiz bir oğlumuz oldu. Hala yaşamaya ve daha iyiyi yapmaya uğraşıyorum.

Related Articles

4 Comments

  1. 1

    Emir Otluoğlu

    Sevgili Serkan her satırına katılmakla birlikte şunu eklemek isterim. Pipo’da orta kalitedeki markalar bir anlamda kalite garantisi sunmak yerine belirli bir kalite düzeyinin garantisini sunuyor. Yani bir Peterson ya da Savinelli aldığında o piponun “kesinlikle kaliteli” bir pipo olacağını bilmesen de içilebilecek nitelikte olduğunu biliyorsun. Elbette bu markalarda da çürük yumurtalar olabiliyor ama çok çok nadir. Yukarıda da adını saydığın üst düzey markalar ise biraz daha sosyal ve görsel tatmin markaları bence. İşlev/Fiyat Farkı olarak baktığında kesinlikle aradaki farkı hakedecek düzeyde bir getirileri bulunmasa da hem görsel açıdan hem de markaya sahip olma açısından bir getirisi olduğu muhakkak.

    Bu konuda eklemek istediğim diğer bir konu ise “ten uyumu”. Yani her pipo her kullanıcı ile %100 uyuşmayabiliyor. Benim içiminden zevk almadığım bir pipo diğer bir kullanıcının elinde harikalar yaratabilirken tam tersi de mümkün. Benim estate olarak aldığım bir ilCeppo pipolarımın içinde en keyifle içtiklerimden örnek olarak.

    Son olarak piponun en sevdiğim yanı ile ilgili bir aktarımda bulunmak istiyorum. 20’nin üzerinde pipom var ve hepsinin nereden alındığını, hangi dükkandan ne zaman alındığını biliyorum, hepsinin ayrı bir hikayesi var. Kimi buradan alınmış, kimi bambaşka ülkelerden, kimini bizzat almışım, kimini internetten sipariş ile. İçerken, temizlerken, seyrederken bunları hatırlamak bence piponun diğer tütün mamüllerinden en büyük ve keyifli ayrımı.

    Reply
  2. 2

    Itır su

    Sirkan abi esip gürlemişsin emeğine sağlık lakin bence ve yaptığım araştırmalarca ulaştığım sonuçlara göre briarın nemi emmesinin en büyük etkeni kökün yaşı ve bundan bahsetmemişsin!

    Sevgili yeni başlayan arkadaşlar;

    Briar yani piponun en büyük içim kalitesini etkileyen unsur kök yaşıdır. Flame grain yahut diğerleri tamamen kozmetik yani görsel yani zevk olayıdır. Ha birds eye’ın içimde ekstra kururluk sağladığı söylenir. Kökler toplanıp kesildikten sonra çeşitli kurutma işlemleri olur. Önce romla vs ıslatırlar. Sonra doğal kuruma denilen, hava akımıyla genellikle 5 yıl civarında depolarda kurutularak işleme hazır hale gelirler. Kimi büyük firmalar kök satışları da yaparlar. 100 yıldan uzun süredir üretimde olan bu Fransız firmasının adını mahsusçuktan vermeyeceğim ki araştırınız, araştırmadan zevk alınız ve belki yeni şeyler öğrenirsiniz, paylaşırsınız fln.

    Kök satış yapan firmanın müdavimlerinden biri de gayet uygun fiyatlı -100 dolar ortalamalı- kuzeyli bi amca. Bunun gibi yüzlerce el yapımcı var. Köklerin gördüğü işlem aynı olunca geriye işçilik, damar yapısı sergileme gibi fiyatı ve görselliği etkikeyen unsurlar kalıyor. Kafa karışıklığı burada başlıyor tahminimce.

    Yurtdışı fiyataraştırmalarımda brebbia olsun, amorelli olsun gümrük sınırının üstinde fakat çom da uçuk olmayan fiyatlarla satılmakta. Üst modeller genelliklekök yaşından değil, kozmetikten kaynaklanmakta. Yani bunlar kaliteli pipolar ve el yapımı. Böylece hatalar da minumumda.

    Doğal kurutmadan sonra gelen fırınla kurutMa yöntemi var, yanılmmıyorsam Şahin Pipo bu tekniği uyguluyor. İçmedim, kökler nereden gelir, yaşları kaçtır bilmiyorum.

    Bunların haricinde kuru içim içün Eriq Nording’in sattığı volkanik taş parçacıkları var. Bizimkiler lületaşı parçacıkları satıyorlarmış fakat nemarka biliyorum ne de rastladım. Delikli tabak halinde de olabiliyorlar. Bu malzemeleri çanağın dibine döküp üstüne tütünü yerleştirince de Samuel Gawithh gibi çok nemli tütünler için, acemiler için vs faidesi olabilir. Yani Serkan abim çokdoğru demiş içmeyi bilmiyosan ağaç naapsın diye.

    10-30 dolarlık briar pipolar da var. Çok ilgimi çekmekte fakat henüz kullanmadım.
    Mal arkadaşım pipsan almıştı. Pipsan aldığı için mal demiyorum haa, yanlış olmasın. Dinlemedi beni ve aldı. Sapı ayrılmıyordu, sabitlenmişti gövdeye. 60 lira vermişti. Briar değildi. Yeni başlayacaklar bu tip 10-30 dolarlık pipoları kovalasınlar, mısır koçanı -ucuzundan- bulmaya çalışsınlar. Özellikle sigara içenler. Valla tutamıyacam kendimi ama ayı gibi asılıyonuz. Dövdüm pipsancı arkadaşı elim deyince içmeyi öğrendi biraz. Çok güzel içimi olan savinelli tris vardı eski kim bilir kaç yıllık, onu hediye etmiştim. Bu sefer zevkten lezzetten asıldı pipoya öküz.

    Ha neden taktım yurtdışına? Dolar fln yükseldi ama yine de gayet ucuza buradakilerden kaliteli ürünler bulunmakta. İmkanınız varsa kaçırmayın. Savinelli’nin pahal olan bazı serilerinde belirtir kök yaşı en az şu kadarlık briardan üretilmiştir diye. 3 kat farkediyor ülkemizde neredeyse.

    Reply
    1. 2.1

      Serkan ÖZSEYHAN

      Bir parça kürlenme işlemine de girmişsin doğru demişsin benim bu yazıda es geçip daha sonra yazmayı planlamıştım sen önden ortamı hazırladın. Sağolasın. Ucuz mısır koçanı yanar bu arada tecrübe ile sabit. 😛

      Reply
  3. 3

    Hasan Cihat Örter

    Merhaba Değerli Pipo Dostlarım…35 yıllık bir pipo fenomeni bir Sanatçı olarak sayfanızı ve kıymetli bilgilerinizi merakla – ilgiyle takip ediyorum..Herşey için Teşekkürler.
    Sevgilerimle
    Dr. Hasan Cihat Örter
    Sanatçı

    Reply

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

2010 Design By BDRM TASARIM